פיצוי על ביטול טיסה: כמה מגיע לכם? ומה אומר חוק ביטול טיסה?

  • צוות שקל
  • אפריל 1, 2024
  • 5 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
במידה והטיסה שלכם בוטלה או עוכבה אתם כנראה זכאים לפיצוי מחברת התעופה. תוכלו לדרוש את הפיצוי באופן עצמאי או להיעזר בשירות חיצוני כגון AirHelp.

עיכוב או ביטול טיסות אינה תופעה הקשורה בהכרח למלחמה או מגפה עולמית (קורונה) אלה תופעה שכיחה יותר משנדמה. הגעתם לשדה התעופה וגיליתם שטיסתכם בוטלה? שימו לב: במרבית המקרים תוכלו לתבוע פיצויים מחברת התעופה.

מה גובה הפיצוי המגיע לכם? מי זכאי? ומה ההבדלים בין מדיניות הפיצוי של חברות ישראליות כגון אל על מול חברות תעופה אירופאיות או אמריקאיות? כל התשובות כאן בהמשך.

מי זכאי לפיצוי על ביטול טיסה?

הזכאים לפי החוק הישראלי

לפי חוק ביטול טיסה, טיסה מבוטלת היא טיסה שלא התקיימה או טיסה שאחרה ב-8 שעות לפחות מהמועד הקבוע מראש.

הזכאים לקבלת פיצוי על ביטול טיסה הם נוסעים שהיו אמורים להמריא עם טיסה ממדינה זרה לישראל או מישראל למדינה זרה וכן אם בוטלה טיסת פנים בארץ. חברת תעופה המסרבת לתשלום פיצויים יכולה להיתבע עד 4 שנים ממועד הטיסה. פיצוי ביטול טיסה אל על לדוגמה, יינתן גם לנוסעים עם אל על ממדינה זרה לארץ וגם לנוסעים מהארץ למדינה זרה.

הנוסע אינו זכאי לפיצוי במקרה בו הטיסה בוטלה בגלל שביתה או השבתה, כדי להימנע מחילול שבת/חג וכן אם הטיסה בוטלה בהתאם למצב שלא היה בשליטת החברה (כגון: סגירת שדה התעופה, מצב ביטחוני מתוח ועוד).

הטבות לנוסעים שטיסתם בוטלה במסגרת החוק הישראלי

במקרה של ביטול טיסה יקבל הנוסע שירותי תקשורת, מזון ומשקאות וכן שירותי הסעה ולינה במידה והטיסה מתעכבת במשך לילה אחד לכל הפחות. בנוסף, ישולם לנוסע סכום בשווי כרטיס הטיסה שבוטל או סכום לרכישת כרטיס טיסה חלופי.

במקרה בו הנוסע בוחר בקבלת סכום שווי הכרטיס המקורי – על חברת הביטוח לספק לו את הכסף עד 21 מיום ביטול הטיסה. חוץ מהטבות אלה ישולם לנוסע גם פיצוי כספי.

הזכאים לפי החוק האירופי

נוסע שבוטלה טיסתו בתוך מדינות האיחוד האירופי או שטיסתו יצאה ממדינות האיחוד האירופי או שטיסתו יצאה אל מדינה מתוך האיחוד האירופי ובלבד שחברת הטיסה היא אירופאית – זכאי לקבלת פיצוי.

אלא אם כן, הטיסה בוטלה בהתאם לנסיבות חריגות שלא היו בשליטת החברה או שהנוסע קיבל התראה מראש על ביטול הטיסה עם אופציה לרכישת כרטיס חלופי.

הטבות לנוסעים שטיסתם בוטלה מסגרת החוק האירופי

נוסע שטיסתו בוטלה זכאי לתמורת הסכום ששילם עבור הכרטיס או רכישת כרטיס חלופי. במקרה של עיכוב מתמשך ניתן לקבל מזון ושתיה וכן שירותי לינה והסעה. במידה והלקוח נאלץ לטוס במחלקה נמוכה מזו של הכרטיס המקורי הוא יהיה זכאי לפיצוי בסכום בשיעור של 35%-75% משווי הכרטיס.

במידה והלקוח לא הסכים לקבלת כרטיס חלופי הוא יזוכה בשווי הכרטיס ששולם ובפיצוי כספי לפי התנאים שנפרט בהמשך.

לפי אמנת מונטריאול

נוסע שטיסתו בוטלה על ידי אחת מחברות התעופה שחברה באמנת מונטריאול נדרשות לשלם ללקוח פיצוי בגין הטיסה המבוטלת. במידה וחברת התעופה לא יכולה הייתה למנוע את הנזק על אף שנקטה בכל האמצעים הסבירים – הלקוח לא יהיה זכאי לפיצוי.

בניגוד לחוק הישראלי והאירופאי – כאן הנזק לא ניתן על עצם ביטול הטיסה אלא בעבור הנזק הקשור בביטול הטיסה כגון: הפסד ימי עבודה, תשלום על סידורי לינה, רכישה של כרטיס חלופי ועוד.

במידה והנזק נגרם כרשלנות של חברת התעופה ניתן יהיה לתבוע אותה על סכום גבוה יותר מהסכום הבסיסי הקבוע בחוק. תביעה נגד חברת תעופה בינלאומית ניתן להגיש עד שנתיים ממועד טיסה שהתבטלה.

מה גובה הפיצוי על ביטול טיסה?

גובה הפיצוי בהתאם לחוק הישראלי

מרחק הטיסהגובה הפיצוי
עד 2,000 ק"מ1,390 ש"ח במידה והלקוח בחר בכרטיס חלופי, סכום הפיצוי יהיה בסך 695 ש"ח
מ-2,000-4,5000 ק"מ2,220 ש"ח במידה והלקוח בחר בכרטיס חלופי, סכום הפיצוי יהיה בסך 1,110 ש"ח
מעל 4,500 ק"מ3340 ש"ח במידה והלקוח בחר בכרטיס חלופי, סכום הפיצוי יהיה בסך 1,670 ש"ח

גובה הפיצוי בגין טיסה שבוטלה בהתאם לאמנת מונטריאול

סכום הפיצוי מחושב כל מקרה לגופו ועשוי להגיע לסכום של עד 8,000 דולר.

מה מדיניות הפיצוי בנוגע לטיסת פנים שהתבטלה?

טיסת פנים של חברה ישראלית שבוטלה (לחלוטין או שהתעכבה למעלה מ-4 שעות) תזכה את הלקוח בפיצוי כספי. לא ניתן לצפות את גובה הפיצוי בטיסת פנים שכן תקנון שירותי תעופה בנוגע לטיסות פנים ארציות מתעדכן מעת לעת.

מה המדיניות בהתאם לביטול טיסת קונקשן?

בישראל, נוסע שרכש טיסה עם חניית ביניים יקבל את סכום הטיסה המלא גם אם השתמש רק בקטע אחד של הטיסה ובלבד שמתקיימים מספר תנאים:

  • השהות במדינת הביניים ארך עד 24 שעות. 
  • טיסת הקונקשן נרכשה בכרטיס אחיד ולא במספר כרטיסים נפרדים.
  •  הטיסות מופעלות על ידי חברה אחת. 
  • ביטול הטיסה התקיים רק בחלק אחד של הטיסה.

אם לאחר שהגיע הנוסע ליעד הביניים הוא החליט שאין ברצונו להגיע ליעד הסופי הוא זכאי להחזר כרטיס הטיסה ששילם במלואו ובנוסף – תשלום על כרטיס טיסה חזרה ממדינת הביניים לנקודת המוצא של הטיסה.

Airhelp – החברה למיצוי זכויות נוסעים שטיסתם אחרה או בוטלה

הטיסה שלכם בוטלה? אתם זכאים לפיצוי! נוסעים רבים מוותרים על זכויותיהם רק כי התהליך הבירוקרטי מאיים עליהם ואין להם זמן מיותר לכלות במשא ומתן מול חברות התעופה.

חברת Airhelp מאפשרת לכם לקבל את המגיע לכם בלי לשרוף זמן וכסף בהגשת תביעה נגד חברת התעופה. עם אייר הלפ יש לכם למי לפנות כדי לקבל את הפיצוי המגיע לכם ובצדק על המתנה עד בוש לטיסה מתאחרת או ביטול מוחלט של טיסה ליעד נחשק.

AirHelp

חברת Airhelp תגיש עבורכם את התביעה ובמקרה הצורך תערב שירות עריכת דין. בשורה התחתונה: עם Airhelp אתם הולכים לראות בקרוב את הפיצויים בחשבון הבנק שלכם ולא תורמים אותם לחברת התעופה כתשורה על שירות בלתי מסור…

תכלס, איך אני משיג פיצויים על טיסה שבוטלה?

כל מה שאתם צריכים לעשות הוא ליצור קשר עם חברת אייר הלפ ולמסור את פרטי הטיסה, פרטי חברת התעופה והפרטים האישיים שלכם.

AirHelp

מכאן והלאה חברת AirHelp תדאג שהתביעה תוגש והפיצוי המלא המגיע לכם מכוח החוק יגיע אליכם עד השקל האחרון. כמה זה עולה? אייר הלפ גובה על השירות שיעור מדמי התביעה כך שרק אם קיבלתם את הכסף – תצטרכו לשלם על השירות.

למעשה אתם וחברת אייר הלפ פועלים מתוך אינטרסים משותפים כאשר הניצחון שלכם הוא הניצחון של החברה.

אילו פרמטרים חשוב לכלול בתוך תביעה נגד חברת התעופה?

כדי לזכות לפיצוי גבוה יותר ניתן לכלול בתוך התביעה נזקים בתחומים הבאים:

  • הוצאות אוכל ושתייה.
  • הוצאות ביגוד.
  • הוצאות לינה ונסיעות.
  • שיבוש בצריכת תרופות .
  • ועוד…

לסיכום פיצוי על טיסה שבוטלה

כאשר טיסה מתבטלת חשוב להבין האם הסיטואציה התרחשה באחריות חברת התעופה או שמדובר במקרה בו הביטול לא היה בשליטתה. אם טיסתכם התבטלה באשמת החברה תוכלו לתבוע פיצוי בהתאם לחוקים החלים על חברת התעופה ביחס לטיסה הספציפית.

קיימים הבדלים בגובה הפיצוי ובהטבות הניתנות לנוסעים בין המדינות השונות ולכן יש לבדוק מה מדינת המוצא, מה מדינת היעד ואיזו חבר תעופה הייתה אמרה להפעיל את הטיסה. לפי נתונים אלו תוכלו לשייך את הטיסה לחוקים החלים עליה ולהבין מה גובה הפיצוי הצפוי לכם.

רוצים פתרון קל יותר? פנו לאייר הלפ ותנו למומחים לעשות עבורכם את העבודה.

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 5 דקות
  • צפיות
פיצוי על ביטול טיסה: כמה מגיע לכם? ומה אומר חוק ביטול טיסה?
במידה והטיסה שלכם בוטלה או עוכבה אתם כנראה זכאים לפיצוי מחברת התעופה....
  • 2 דקות
  • צפיות
אירופה לכל כיס! 4 יעדי חופשה שישאירו לכם יותר כסף לביזבוזים
חופשה אינה חייבת להיות סיפור יקר במיוחד, אין סיבה לטוס ליעדים הפופולארים...
  • 2 דקות
  • צפיות
הנוסע המתמיד יכול לחסוך לכם הרבה כסף אם תדעו להשתמש בו נכון
מועדון הנוסע המתמיד כולל הטבות יוצאות דופן, כאלו שתוכלו בעזרתם לטוס כמעט...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.