הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בכל גיל בנושאי פנסיה וביטוח

  • צוות שקל
  • ינואר 15, 2024
  • 9 דקות קריאה
  • צפיות

תוכן עניינים

הרשמו לניוזלטר והישארו מעודכנים!
בקצרה...
פנסיה גבוהה אינה עניין של "מזל" אלה של חשיבה נכונה ומוקדמת. בכל שלב בחיים עמדנו אל מול צומת פנסיונית שבכל בחירה שלנו השפענו באופן משמעותי ולעיתים לא חוזר על גובה הפנסיה שלנו. לכן, ודאו שאתם לא מתכוונים לבצע את אחת מהטעויות שציינו פה

עולמות הפנסיה והביטוח הם תחומים מורכבים, שרובנו מבצעים בהם טעויות יקרות לאורך השנים מבלי להיות ערים לכך.

החל מגיל 20 ועד גיל הפרישה מהעבודה, אנו חותמים על מסמכים, בוחרים מוצרים ומקבלים החלטות גורליות. לעיתים קרובות אנו עושים זאת מבלי להבין את מלוא המשמעויות הנלוות לפעולות הללו.

מאמר זה יציג בפניכם את הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בכל גיל בנושאי פנסיה וביטוח והמלצות להתנהלות הנדרשת למניעתן. לגזור ולשמור!

מצעד הטעויות הנפוצות שאנשים עושים בכל גיל בנושאי פנסיה וביטוח

בעולמות הפנסיה והביטוח יש למרבה הצער, מגוון רחב של טעויות שאפשר לעשות. רוב האנשים מאמינים שהם עושים טעויות בהתנהלות שלהם בתחומים האלה, אבל אינם יודעים בהכרח לזהות אותן.

משכך, כדי לסייע כלם להימנע מלעשות טעויות גדולות, ריכזנו כאן מספר דברים שעלולים לגרום לבזבוז כספים מיותר ומצער, שמומלץ להימנע מהם בכל גיל.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

5 הטעויות הנפוצות שאנשים מבצעים בגילאי ה-20 לחייהם בנושאי פנסיה וביטוח

אלו הבחירות או ההחלטות המתקבלות בגילאי 20 ומעלה ובמידה ולא יעשו בכובד ראש או מתוך הבנה של משמעויות ההחלטה, עלולים לפגוע בעתידכם.

1. הימנעות מחיסכון לגיל הפרישה

אחת הטעויות הנפוצות והחמורות ביותר שאנשים צעירים עושים, היא אי חיסכון לפנסיה. למרות שהפרשה לפנסיה היא חובה המעוגנת בחוק כיום, ישנם מקרים רבים בהם המעסיק אינו עומד בחובה זו והעובדים אינם מתעקשים על כך.

כמו כן, בקרב עצמאים נפוצה התופעה של אי התחלת חיסכון פנסיוני בגיל צעיר.

ישנן מספר סיבות מרכזיות לדחיית התחלת ההפקדות לפנסיה בגיל צעיר. ראשית, רבים מהצעירים חשים שפנסיה היא נושא הרלוונטי רק למבוגרים.

כמו כן, בשל רמות השכר הנמוכות יחסית שמקבלים חלק מהצעירים, ישנה תחושה שהסכומים שיופקדו לקרן פנסיה יהיו בעלי משמעות שולית.

מה שהרבה אנשים אינם מבינים בגילאי ה- 20 לחייהם, הוא האפקט המשמעותי שיש ל"ריבית דריבית" על כספים שמופקדים לפנסיה בגיל מוקדם.

מן הראוי לציין כי כל שקל שמופקד בגילאי ה- 20 של החוסך לחיסכון הפנסיוני שלו, יכול לצמוח לכ- 5 ש"ח עד גיל הפרישה.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

לכן, התחלה מוקדמת של חיסכון פנסיוני, גם בסכומים נמוכים יחסית, יכולה להגדיל משמעותית את הסכום שיתקבל בעת הפרישה.

2. חוסר התמצאות מבחירה בנושא החיסכון הפנסיוני

טעות נפוצה נוספת היא חוסר הבנה בסיסית של עולם הפנסיה. ידע בתחום זה הוא כוח רב, שיכול להצמיח חיסכון ניכר וחיוני ביותר לגיל הפרישה.

אין צורך להפוך למומחים לפנסיה וביטוח, אך חשוב להבין את העקרונות והשינויים המרכזיים המתחוללים בתחומים הללו מעת לעת.

לנוחותכם, כתבנו מספר מדריכים קצרים ופשוטים עם המידע החיוני ביותר לדעתנו, שיעזור לכם להבין טוב יותר את נושא החיסכון לגיל הפרישה.

זכרו כי ידע בסיסי בתחום יאפשר לכם לקבל החלטות נבונות יותר ולמקסם את החיסכון שלכם, כך שאת השנים שלאחר פרישתכם מעבודה, תוכלו להעביר ברווחה כלכלית ואיכות חיים טובה.

3. בחירה במכשירי החיסכון הפנסיוני המוצעים על ידי סוכן הביטוח של המעסיק בלי לבדוק את תנאיהם כראוי

טעות נפוצה נוספת היא חתימה על מוצרי ותנאי הפנסיה שמציע סוכן הביטוח של מקום העבודה, ללא בדיקה מקדימה של המוצר והתנאים המוצעים במסגרתו.

לעיתים העובד מקבל הסבר קצר לפיו מדובר בתנאים הסטנדרטיים באותה חברה. למרות שבעבר עובדים היו מחויבים להסכם שסגר המעסיק, כיום ניתן על פי חוק לבחור את הגורמים המתאימים בעצמכם.

משכך, מומלץ לבצע "שופינג", להשוות מוצרים ומחירים לפני החתימה. זכרו כי הבחירה בחברה, דמי הניהול ואיכות הסוכן, יכולה להשפיע משמעותית על החיסכון שלכם לטווח ארוך, ומכאן שאין להקל ראש בקבלת ההחלטות הללו.

זה הרגע לפתוח גמל להשקעה מנצחת! הכסף שלך במקום הראשון >>

4. בחירה במסלול השקעה סולידי מדי לפנסיה

בחירת מסלול השקעה מתאים יכולה להגדיל באופן ניכר את החיסכון הפנסיוני. כל שיפור של 1% בתשואה לאורך זמן מגדיל את החיסכון ב-20-30%.

ניתוחים כלכליים מראים שבחירה במסלולים עם חשיפה גבוהה יותר למניות ובהתאם רמת סיכון גבוהה יותר, מניבה תשואות טובות יותר באופן משמעותי לאורך זמן.

בהתאם לכך, המפקחת על הביטוח חייבה את חברות הביטוח לנהל את כספי הפנסיה של חוסכים חדשים במסלולים מותאמי גיל, בהם אחוז המניות מותאם לגיל החוסך – שהוא גבוה יותר לצעירים ויורד בהדרגה עם הגיל.

בכל מקרה, לא מומלץ בהכרח להסתמך על מסלול ברירת המחדל שאליו תצורפו בקרן הפנסיה שלכם, אלא לבחור באופן אקטיבי ומושכל את רמת הסיכון התואמת את גילכם וסיבולת הסיכון שלכם.

ככלל, בבחירת מסלול השקעה לכספי הפנסיה, חשוב לשים לב לאחוז המניות המוצע בכל מסלול. אין לחשוש מלקיחת סיכונים גבוהים יותר בגילאי ה-20, שכן כמעט כל המומחים הכלכליים מסכימים שהדבר משתלם בטווח הארוך.

ככל שאחוז המניות גבוה יותר, כך גדל הפוטנציאל לתשואה טובה יותר על ההשקעות לאורך שנים רבות.

5. תשלום על כיסוי שארים בקרן הפנסיה למרות היותם רווקים ללא ילדים

כיסוי שארים הוא סוג של ביטוח חיים המבטיח קצבה חודשית לבן/בת הזוג והילדים במקרה פטירה של העמית בקרן הפנסיה. אחת הטעויות הנפוצות שאנשים צעירים עושים היא תשלום על כיסוי ביטוח שארים בקרן הפנסיה שלהם, למרות שהם עדיין רווקים ללא ילדים.

לא בטוח שקרן ההשתלמות שלך במקום הראשון? כנס לבדוק עכשיו >>

ביטוח השארים בקרן פנסיה אינו באמת רלוונטי לרווקים ללא ילדים, ובכל זאת, רווקים רבים רוכשים אותו באופן אוטומטי בהצטרפות לקרן פנסיה ומשלמים מאות שקלים בשנה על כיסוי זה.

הבעיה היא, שתשלומים אלה עלולים להקטין משמעותית את החיסכון הפנסיוני. לכן, חשוב לפנות לקרן הפנסיה ולבטל את ביטוח השארים הלא נחוץ.

ביטול ביטוח השארים בקרן פנסיה הוא בדרך כלל תהליך פשוט הכולל פנייה לסוכן או חברת הביטוח וחתימה על טופס מתאים. מה שחשוב להיות מודעים אליו הוא שלאחר שנתיים, ביטוח השארים מתחדש אוטומטית ויש צורך לזכור לבקש שוב את ביטולו.

אין לצפות לקבלת תזכורת מהסוכן או החברה. זוהי המדיניות הנוכחית בהתאם לחוק, למרות שהיא נשמעת מסורבלת ובלתי הגיונית. לכן, חשוב לזכור לבקש מחדש את ביטול ביטוח השארים כל 24 חודשים.

5 הטעויות הנפוצות שאנשים מבצעים בגילאי ה-30 לחייהם בנושאי פנסיה וביטוח

גילאי ה-30 מאופיינים יותר בהשכלה גבוהה, וותק בעבודה והכנה להוצאות משמעותיות (חתונה, בית, משפחה וכדומה), דווקא בצמתים האלו, יש לוודא שאתם לא נופלים לטעויות הנפוצות שבני גילכם מבצעים.

1. ויתור על קרן השתלמות בעבודה או אי פתיחתה לעצמאים

קרן השתלמות היא אחד מאפיקי החיסכון הטובים ביותר היום. היא מאפשרת ניהול מקצועי של הכסף והשגת תשואות גבוהות עם תוספת הטבות מס ניכרות.

אחת הטעויות הנפוצות היא אי ניצול האפשרות לחסוך כספים בקרן השתלמות, חרף היותה אחד מאפיקי החיסכון האטרקטיביים ביותר.

עם זאת, רק 40% מהשכירים זוכים לקרן השתלמות בעבודתם. גם בקרב עצמאים, למרות שפתיחת הקרן תלויה רק בהם, שיעור המנצלים את מכשיר החיסכון האמור, נמוך מדי.

בקצרה, מומלץ בחום לנצל אפיק חשוב זה – שכירים על ידי התעקשות מול המעסיק, ועצמאים – באמצעות פתיחת קרן השתלמות לעצמאים, באופן יזום.

2. משיכת כספים מקרן השתלמות במקום להשאירם לטובת חיסכון ארוך טווח

אחת הטעויות הנפוצות היא משיכת כספים מקרן ההשתלמות במקום להשתמש בה לחיסכון ארוך טווח. הודות לפטור ממס על רווחי ההון ויכולת להשיג תשואות גבוהות לאורך זמן, קרן ההשתלמות היא כאמור, אפיק חיסכון מצוין לטווח ארוך.

התשואה הממוצעת בעשורים האחרונים אף אפשרה למשתמשים בה להכפיל את כספם כל 12 שנים בממוצע. אם יש צורך בכסף נזיל לטווח קצר יותר, אפשר לקחת הלוואה מהקרן בריבית אטרקטיבית ולהמשיך ליהנות מהתשואה על היתרה.

מנגד, משיכת הכספים עצמם תביא לאובדן הפוטנציאל הגלום בהם לצמיחה ארוכת טווח ולכן אינה מומלצת כלל ועיקר.

3. דחיית העיסוק בביטוח סיעודי לגיל מאוחר יותר

טעות נפוצה היא דחיית הטיפול ברכישת ביטוח סיעודי. על אף שמצב סיעודי נשמע רחוק בגילאים צעירים, הסטטיסטיקה מראה שאחד מכל ארבעה צפוי להגיע לכך.

הטיפול בחולה סיעודי יקר ביותר ועלול להטיל נטל של ממש על המשפחה. ככל שרוכשים את הביטוח בגיל מבוגר יותר עלותו גבוהה הרבה יותר, והיא גם עולה באופן קבוע עם השנים.

לכן, מומלץ בחום לרכוש ביטוח סיעודי כבר בגיל צעיר ולא לדחות זאת.

4. אי רכישת ביטוח חיים עם לידת הילד הראשון

רכישת פוליסת ביטוח חיים, מהווה מהלך חשוב לכל אדם החפץ להבטיח ביטחון כלכלי לילדיו ולבן / בת זוגו.

טעות נפוצה בהקשר זה, היא אי רכישה של ביטוח חיים עם לידת הילד הראשון. מטרת ביטוח חיים היא להגן מפני מצוקה כלכלית של המשפחה במקרה אסון שבו נפטר אחד ההורים.

בעוד שלרווקים סיכון זה נמוך יחסית, עם הורים צעירים לילד קטן מוות פתאומי של אחד ההורים עלול לפגוע קשות ביתר בני המשפחה.

לכן, חשוב ביותר לערוך ביטוח חיים עם לידת הילד הראשון, שיבטיח סכום כסף משמעותי למקרה הצורך ויאפשר לשאירי המנוח לשמור על רמת חיים ראויה.

5. היעדר ביטוח בריאות למקרי חירום רפואיים

טעות נפוצה נוספת היא היעדר ביטוח בריאות למקרי חירום ואסון, מטרתו של ביטוח זה היא לסייע במקרים רפואיים קיצוניים ויקרים, שעלולים לעלות מאות אלפי שקלים, ולגרום למשפחות לקשיים כלכליים קשים.

הביטוח נותן כיסוי לטיפולים מורכבים כגון השתלות, ניתוחים בחו"ל ותרופות ייחודיות. ניתן לרכוש אותו במחיר סביר יחסית ברוב חברות הביטוח לאחר השוואה של ביטוחי בריאות רלוונטיים אליכם.

בקצרה, מומלץ לא לזנוח ביטוח קריטי זה העשוי לסייע רבות בשעת משבר.

5 הטעויות הנפוצות שאנשים מבצעים בגילאי ה-40 לחייהם בנושאי פנסיה וביטוח

בשלב זה החיים נכנסים להילוך גבוה, יש לא מעט על הראש, עבודה, משפחה ומה לא? רבים קורסים תחת הלחץ היומיומי ולא מגדישים את הזמן בהחלטות פיננסיות חשובות וקריטיות אלו.

1. פיזור קרנות פנסיה וחיסכון במספר רב של חברות עם דמי ניהול גבוהים

טעות נפוצה היא פיזור מוצרי החיסכון בין מספר רב של חברות, תוך שכחה של חלק מהם עם הזמן.

מצב זה יוצר קושי בשליטה ובקרה על החיסכון, וכרוך בתשלום דמי ניהול גבוהים יותר במצטבר.

לכן מומלץ לרכז את מוצרי החיסכון במספר מועט של חברות מובילות על מנת לחסוך בעלויות, להקל על ניהול הכספים ולמקסם את התשואה לאורך זמן.

2. המשך ההפרשה של אותם אחוזי שכר לפנסיה למרות עלייה בהכנסה

הגדלת שיעור ההפרשה לפנסיה עם העלאת השכר, מסייעת להגדיל את החיסכון העתידי. אולם לא מעט חוסכים ממשיכים להפקיד לפי אותו אחוז מהשכר לפנסיה, למרות עלייה בהכנסתם עם השנים.

מאחר ושכירים רבים מגיעים בגיל 40 לשיא השתכרותם, הגדלת שיעור ההפרשה לפנסיה בשלב זה תאפשר צמיחה משמעותית יותר של החיסכון הפנסיוני בזכות אפקט ה"ריבית דריבית", בנוסף להטבות המס הגבוהות יותר.

שכירים יכולים להעלות ל-7% הפקדה ועצמאים ל-16.5%. מומלץ לנצל הזדמנות זו להגדלת החיסכון העתידי.

3. הפסקת הפקדות לפנסיה בתקופות שבהן אין עבודה

חשוב לשמור על רצף הזכויות הפנסיוניות ולהמשיך להפקיד ככל האפשר גם בתקופות אבטלה. למרבה הצער, אנשים רבים מפסיקים להפקיד כספים לפנסיה בתקופות שבהן הם "בין עבודות".

אולם חשוב ביותר לשמור בתקופות אלו על רצף זכויות בחסכון הפנסיוני ולהמשיך להפקיד לחיסכון ככל האפשר על בסיס יכולת כלכלית.

הדבר חיוני לאור העובדה שהפרשות אלו מסייעות לצמצם פגיעה בפנסיה העתידית ולשמר את מלוא הפוטנציאל לצמיחת הצבירה באמצעות ריבית דריבית.

4. משיכת כספי הפיצויים מקרן הפנסיה

טעות נוספת היא משיכת כספי הפיצויים מקרן הפנסיה בטרם עת. משיכה זו עלולה להקטין את החיסכון הפנסיוני בכ -40% מכיוון שחלק ניכר מהפרשות המעסיק הוא עבור רכיב זה.

כמו כן, החוק קובע הטבות מס מופחתות או אף ביטול הטבות אלו למי שמושך את הפיצויים טרם זמנם.

לכן, מומלץ להימנע ככל האפשר ממשיכת כספי הפיצויים טרם הפרישה, וזאת על מנת למקסם את החיסכון העתידי.

5. הימנעות מבדיקה מעמיקה של מצב החסכונות אחת לתקופה

הימנעות מביצוע בדיקות תקופתיות של מצב החסכונות הפנסיוניים היא עוד טעות נפוצה בקרב חוסכים בגילאי 40.

אולם מומלץ לבצע אחת ל- 5 שנים הערכת מצב יסודית, בין אם באופן עצמאי ובין אם בסיוע מתכנן פנסיוני. בדיקה כזו מאפשרת לוודא שהחיסכון מתנהל כראוי בהתאם ליעדי הפרישה, ולבצע במידת הצורך שינויים נדרשים בחיסכון ובהשקעות כדי לעמוד ביעדים.

4 הטעויות הנפוצות שאנשים מבצעים בגילאי ה-50 לחייהם בנושאי פנסיה וביטוח

העשור החמישי לחיים מלווה בחוויות חדשות, הבית והמשפחה מתרחבת וההרפתקאות מתחילות. רבים משתפים שנושא הפנסיה מרגיש "מקובע" על סמך החלטות עבר ולא טורחים להתעמק ומכאן מבצעים טעויות נפוצות

1. אי הגדלת ההפקדות לפנסיה או יצירת מקור הכנסה נוסף בתקופה שבה יורדות ההוצאות ועולה השכר

טעות שכיחה נוספת היא אי ניצול הזדמנות להגדלת החיסכון לפרישה בגיל 50 ומעלה כשהילדים עוזבים וההוצאות קטנות.

ניתן בשלב זה להגדיל את הפקדות הפנסיה או ליצור מקור הכנסה פסיבי נוסף שיסייע בהשלמת קצבת הפנסיה העתידית.

זוהי הזדמנות טובה לחזק את הביטחון הכלכלי לקראת הפרישה, שלא כדאי להחמיץ.

2. המשך תשלום אותם דמי ניהול מצבירת הפנסיה וההשתלמות למרות גידול ניכר בסכומים

טעות נפוצה נוספת היא אי עדכון דמי הניהול בקרנות הפנסיה וההשתלמות עם הצטברות סכומים משמעותיים בהן עם השנים.

בשלב הזה, כל הפחתה זעירה בדמי ניהול מהצבירה שנצברה, יכולה לחסוך לכם מאות שקלים בשנה.

לדוגמה, על כל 0.1% פחות בקרן השתלמות של חצי מיליון ש"ח, משלמים פחות 500 ש"ח בשנה. לכן כדאי לבדוק הפחתת דמי ניהול בשלב מתקדם זה.

3. העברת כספים פטורי מס מחסכונות פרטיים אל קרן הפנסיה שבה הקצבה חייבת במס

אחת הטעויות הנוספות שמתרחשת לעיתים קרובות בקרב חוסכים שחפצים בעיבוי החיסכון הפנסיוני שלהם, היא העברת כספי חיסכון הפטורים ממס לקרן הפנסיה, שבה הקצבה חייבת במס מעל רף מסוים.

מצב זה הופך חיסכון פטור לכזה החייב במס. כדי למנוע זאת יש לבקש מראש פטור מיוחד ממס הכנסה לפני ביצוע ההעברה. חשוב להקפיד על כך על מנת לא לאבד את הפטור על החיסכון שנצבר.

4. המשך תשלום על ביטוח חיים לאחר שהילדים התבגרו

טעות נפוצה היא המשך תשלום עבור ביטוח חיים לאחר שהילדים התבגרו ועזבו את הבית.

ביטוח חיים קריטי בעיקר כשהילדים קטנים ותלויים בהורים מבחינה כלכלית. עם צמצום המחויבויות העתידיות, פוחת הצורך בביטוח חיים, בו בזמן שעלותו עולה עם הגיל.

לכן כשהילדים מגיעים לבגרות, מומלץ לבחון מחדש את הצורך בביטוח זה ולקחת בחשבון את יתר החסכונות שנצברו לביטחון כלכלי.

5 הטעויות הנפוצות שאנשים מבצעים בגילאי ה-60 לחייהם בנושאי פנסיה וביטוח

דקה מהפנסיה ומרבית החוסכים חושבים שאין עוד מה לעשות על מנת "לשפר" את הפנסיה ומבצעים פעולות הקשורות למצבם הפיננסי בקלות דעת. חשוב לזכור שגם אם אתם קרובים לפרישה, כל החלטה חשובה וראויה לבדיקה בכובד ראש.

1. משיכת חלק ניכר מכספי הפנסיה כסכום חד פעמי לצורך העברתם לילדים

טעות רווחת נוספת היא משיכת חלק ניכר מכספי הפנסיה כסכום הוני חד פעמי בפרישה והעברתו לילדים.

לעיתים כספים אלו מנוצלים בצורה מהירה ובלתי מתוכננת, למשל לרכישת דירה, ואז נוצר מצב שיתרת החיסכון בתוספת הקצבה אינם מאפשרים לפורש לשמר את רמת החיים הרצויה לו.

משכך, מומלץ להיזהר ממשיכת סכומים גדולים מדי כסכום חד פעמי בפרישה.

2. השארת כספי הפנסיה במסלול השקעה עם חשיפה גבוהה למניות בסמוך לגיל הפרישה

טעות שחוזרת על עצמה בקרב עמיתים בקרנות הפנסיה, היא הותרת כספי הפנסיה במסלול השקעה כללי עם שיעור מניות גבוה סמוך לפרישה.

מצב זה חושף את החיסכון לתנודתיות גבוהה וסיכון משמעותי בתקופה שבה כבר אין די זמן להתאושש ממשבר.

לכן מומלץ לבקש בגילאי 60 מעבר למסלול השקעה סולידי עם חשיפה אפסית או מועטה למניות.

חלופה טובה היא מסלול מותאם גיל שמפחית בהדרגה את חשיפת המניות עם התקדמות הגיל.

3. המשך תשלום על ביטוח סיעודי לאחר שנצברו זכויות מספיקות לכיסוי הוצאות סיעוד

טעות נפוצה נוספת היא המשך תשלום על ביטוח סיעודי לאחר שנצברו כבר זכויות מספיקות לכיסוי העלויות במצב סיעודי.

זכויות הביטוח נשמרות לטווח ארוך גם לאחר הפסקת התשלומים. לכן, לאחר 20-30 שנות תשלומים יחד עם הצבירה הפנסיונית והחסכונות האישיים, ניתן בדרך כלל להפסיק את המשך התשלומים על הפוליסה מבלי לאבד את הכיסוי הקיים בה.

4. רכישת ביטוח תאונות אישיות

טעות נפוצה נוספת היא רכישת ביטוח תאונות אישיות לאחר הפרישה. זהו אחד הביטוחים הרווחיים ביותר עבור חברות הביטוח, שכן קל יחסית לשכנע מבוטחים מבוגרים לרכוש אותו בפרמיות גבוהות.

אולם מומלץ להימנע מביטוח זה שתורם ערך מועט ביחס למחירו המשמעותי עבור מבוטחים בגילאים מתקדמים.

5. משיכת קצבת הפנסיה בגיל מוקדם מדי

טעות אחרונה שכיחה ומצערת להפליא, היא יציאה מוקדמת מדי לפנסיה, עוד לפני גיל הזכאות המלא.

מדובר במהלך בעייתי ומסוכן במישור הכלכלי, לאור העובדה שהדבר מקטין את גובה הקצבה.

הסיבה לכך שפרישה מוקדמת לגמלאות ומשיכת קצבאות פנסיה בגיל מוקדם מדי, נחשבת בעייתית, היא משום שקצבת הפנסיה מחושבת לפי תוחלת החיים הצפויה.

בנוסף, במקרים רבים נדרש תשלום מיסים ודמי ביטוח לאומי גם מקצבאות מוקדמות. בהתחשב בכך, מומלץ להימנע ככל האפשר מיציאה מוקדמת לפנסיה על מנת שלא להפחית את סכום הקצבה המגיעה לכם.

יתרה מכך, על ידי דחיית הפרישה מעבודתכם, תוכלו אף למקסם את הקצבה שתשולם לכם בבוא העת כאשר תפרשו.

לסיכום – פנסיה וביטוח הם המקומות שבהם על טעויות משלמים ביוקר

בסקירה זו ראינו כי בכל גיל ישנן מספר טעויות נפוצות ואקוטיות, שאנשים נוהגים לבצע בהקשרי ביטוח ופנסיה, כמו אי ביטול כיסויים מיותרים, חוסר מיצוי זכויות, בחירה לא נכונה במסלולי השקעה ועוד.

לצערנו הרב, מדובר בטעויות עלולות לעלות לכם ביוקר – במישור הכלכלי, הבריאותי והמשפחתי כאחד. לכן חשוב ביותר לרכוש ידע בסיסי בנושאים אלו, לבדוק באופן תקופתי את המוצרים הפנסיונים שברשותכם ולהתאימם לצרכים המשתנים שלכם ושל בני משפחתכם, לאורך החיים.

זכרו כי נכונות לבצע שינויים במוצרי החיסכון והביטוח שלכם לאורך השנים, יכולה לחסוך לכם עשרות ומאות אלפי שקלים במהלך הקריירה, כמו גם לספק לכם רשת ביטחון לעיתות חירום ומשבר.

לאור זאת, חשוב ביותר לגלות פרואקטיביות בהקשרי חיסכון וביטוח, להשקיע את הזמן הראוי בקבלת החלטות ובהבנת משמעותן ולהישאר "עם האצבע על הדופק", גם בטווח הארוך.

עוד תראו שזה ישתלם לכם!

Picture of צוות אתר שקל

צוות אתר שקל

אהלן, אני אבי, היזם שמאחורי אתר שקל. אני בונה ומתחזק אתרים בתחום הפיננסי וכלכלי מתוך תשוקה לסייע לכמה שיותר קוראים להבין בתחום. אם אתם רוצים לקרוא עלי יותר, מוזמנים לעשות זאת בעמוד “עלינו”.

תשואה בגמל להשקעה*
% 0 +
חשבנו שתאהבו לקרוא גם
  • 3 דקות
  • צפיות
מדד הפחד, מדד VIX
בין אם אתם סוחרים מתקדמים בשוק ההון או משקיעים מזדמנים, חשוב שתכירו...
  • 4 דקות
  • צפיות
קרן כספית – המדריך למתחילים
אם אתם מחפשים מקום טוב להתחיל את ההשקעות שלכם, קרנות כספיות הן...
  • 3 דקות
  • צפיות
ניהול תקציב משפחתי לפי שיטת 50/30/20
האם אתם מרגישים שאתם לא יודעים לאן הכסף שלכם הולך? האם אתם...
זה לא מכובד להעתיק
הרשמו לניוזלטר המשובח שלנו :)

קבלו מאיתנו טיפים מעולים לחיסכון, צרכנות והתנהלות חכמה עם הכסף שלכם למייל.